V návaznosti na omlazování vozového parku jsme pořídili nový cisternový vůz, jenž vyniká především pohonem na všechna kola, což není pro tento typ vozidel zcela obvyklá vlastnost. Právě díky tomu však hravě zvládne zásobovat palivem veškeré naše stroje a vozy na stavbách, kde jsou často v obtížně přístupném, těžkém terénu.
Další novinkou je válec Bomag BW 174. Ten si jeho obsluha chválí z mnoha důvodů. Vyniká totiž jak pohodlím, tak praktickými funkcemi, jako je systém AsphaltManager, otočná sedačka či dotlačovací a ořezávací kolečko.
Tím, že válec disponuje dvěma běhouny, které jsou v polovině rozděleny, zabraňuje roztrhání asfaltové směsi v zatáčkách. Každá polovina totiž může vibrovat jinou intenzitou právě díky systému AsphaltManager, jenž automaticky vyhodnocuje celý proces hutnění asfaltových směsí a umožní její dokonalé zhutnění. Kromě vibrací disponuje válec také oscilačním hutněním používaným v zástavbě či na mostech, kde by jinak mohlo dojít k popraskání budov či mostu. A v neposlední řadě je jeho výhodou nižší spotřeba pohonných hmot, ta je hospodárnější a tím i šetrnější k životnímu prostředí.
Oběma nováčkům a jejich posádkám přejeme mnoho bezpečně najetých a v druhém případě i zhutněných kilometrů.